terça-feira, 1 de fevereiro de 2011

Lesson 01


Man: Excuse me miss.

Man: Do you understand Portuguese?

Woman: No, sir.

Woman: I don’t understand Portuguese.

Man: I understand a little English.

Woman: Are you Brazilian?

Man: Yes, miss.



Excuse me. = Com licença.

English. = Inglês.

Understand. = Entende.

You understand Portuguese. = Você entende Português.

Do you understand Portuguese? = Você entende Português?

No, sir. = Não, Senhor.

I understand Portuguese. = Eu entendo Português.

I don’t understand Portuguese. = Eu não entendo Português.

English. = Inglês.

I understand English. = Eu entende Inglês.

I don’t understand English. = Eu não entendo Inglês.

You understand English. = Você entende Inglês.

A little. = Um pouco.

I understand a little English. = Eu entendo um pouco de Inglês.

Brazilian. = Brasileiro.

You are Brazilian. = Você é Brasileiro.

Are you Brazilian? = Você é Brasileiro?

Do you understand English? = Você entende Inglês?

Yes, miss. = Sim, senhorita.



Excuse me miss! = Com licença senhorita.

Excuse me.

Excuse me, miss.

Do you understand?

Do you understand Portuguese?

No, sir.

I don’t understand Portuguese.

Do you understand English?

Do you understand English, sir?

I understand a little.

Are you Brazilian?

Yes, miss.

Do you understand Portuguese, sir?

Yes, mis. I understand Portuguese.

Do you understand English?

A little. I understand a little English.

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...